די

יותר מילד אחד נרצח בחודש האחרון וזה מספיק בהחלט כדי שיהיה לי עצוב.

תנחומיי למשפחות הנרצחים: דדון, שער, פרנקל, יפרח ואבו חדיר.

והיום, המדינה רותחת. הלוואי וזה היה רק גלל החום של הקיץ. קריאות אלימות נקראות מכל פינה ולצערי גם מגובות במעשים. אני לא יכול להגיד שאני לא מבין את כל האלימים הללו.

כל כך קל לשנוא.

כל כך קל להכליל ולהגיד שהם אשמים אז בוא נכניס להם. הם הרי התחילו והם לא בסדר והם והם והם.

איך זה קשור לילדים שלי?

לא רוצה שהיליה וליהו ישנאו כל כך הרבה. מותר להם לא לאהוב משהו או מישהו (היליה לא אוכלת גבינה, למשל) אבל איזה טעם יש בלשנוא? כשהם רבים, בטח לא אומר לליהו :"אה, היליה התחילה? אז שבור לה את כל העצמות".

אבא שלי (שכבר לימד אותי בעבר שאין בשביל מה לשנוא את הקבוצה היריבה), נולד בפולין להורים שהיו פרטיזנים בזמן מלחמת העולם השנייה. הוריו, הסבים שלי, לא גילו לאבי ולאחותו שהם יהודים. אני לא יודע אם זה היה למרות מה שעברו או בגלל מה שעברו ואי אפשר לשאול אותם כיום… בכל מקרה, אבי נחשף, מפעם לפעם, לילדים שצעקו לו ברחוב : "ז'יד!" (יהודון). הוא לא הבין מה רוצים ממנו, עד שהתחבא יום אחד בבוידם ושמע את אימו מדברת עם השכנה. כן, ככה הוא גילה שהוא יהודי.
את ההורים שלו ניסו להרוג כי הם יהודים ואותו שנאו כי הוא כזה. ואנחנו שונאים את הגרמנים עד עכשיו בגלל זה.

עד כדי כך שונאים אותם שלא תמצאו יהודי אחד בברלין או מרצדס אחת בכבישי הארץ.

אולי די?

באמת.

בואו נעצור רגע אחד כדי לנשום.

ואז לשאוף.

 אבות מוטרדים נוספים:

עמרי אימבר חלפין מבקש להרגיע את הפייסבוק.
יואב כהן מלמד מסביר על ערכים.
יואב מורן מזכיר לנו שהילדים הכי חשובים.
איתמר סולומון לא רוצה לספור.
יובל אדם אומר שיש לנו יותר משמעות ממה שאנחנו חושבים.
עומר להט היה שמח שייתנו לילדים לגדול בשקט.

 

8 מחשבות על “די

  1. ג'ודי הגיב:

    אולי לא סיפרו על היותם יהודים כי האמינו שכל בני האדם שווים (שניהם היו קומוניסטים) אולם גם בועה זאת התנפצה (משפטי הרופאים ופשעי סטלין) וגרמה לשיברון לב גדול ובעיקר להחלטה לעלות לארץ בתקווה………. .
    אז כל זמן שהפחד והשנאה קיימים לא נשאר הרבה מקום לאהבה.
    ואולי נשארה רק התקווה (שזה מצב דמיוני) ועשייה אחרת ממה שהורגלנו עד עכשיו.
    בכל אופן אור, מאד אוהבת אותך,
    דודה ג'ודי

    Liked by 1 person

להשאיר תגובה

