אוסטריה, לשם ובחזרה (סיפורה של משפחה) חלק ד'

השמועה אומרת שאין אדם הזקוק לחופשה יותר מאשר מי שהרגע חזר מאחת. מי שאומר את זה הוא דביל כמו האוסטרים. אין ספק בכלל שהאדם שזקוק ביותר לחופשה הוא זה שנמצא בה כרגע.

אם עד עכשיו נפצענו, השלב הבא בטיול הוא השבתה טוטאלית של משתתף עיקרי.

יום 9: האגם בגלאו (חטפנו נזק כמו אוסגיליאת)

גלאו הוא עוד אגם באוסטריה (באמת שכבר הפסקתי לעקוב. מלא הרים, אגמים ונחלים) שאפשר להגיע אליו, לטייל מסביבו או לשוט בו, לעלות על איזה הר וליהנות מהנוף המרשים. מסיבה לא ברורה האתר הזה מועדף על הרבה אנשים וחנייה אין. הסימן המקדים הוא שיש ארבע חניות בדרך לשם, עם שילוט שמתריע שהחניות העליונות (הקרובות יותר) תפוסות ושאולי כדאי שנחנה רחוק יותר.

אין דבר שמאתגר ישראלים יותר.

ברור שהגענו עד למעלה כדי לבדוק שכל החניות אכן תפוסות. כשחיכינו קצת לראות אם מתפנה משהו מסתבר שהערפל המרהיב שליווה אותנו כל הדרך היה בעצם עשן מהרכב. מהר התקשרנו לחברת ההשכרה, תלינו שלט "out of order" על הרכב ויצאנו לבלות באתר מהחנייה הכי קרובה האפשרית.

עד שהגרר הגיע יצאנו לשיט בסירה וטיול מסביב לאגם. רצינו לחזור לציביליזציה איתו, אבל באופן מפתיע לא היה מקום לכולנו, אז נפרדנו לשלום מהרכב המשוכלל שלנו. עוד טלפון לחברת ההשכרה שהבטיחו שמונית תגיע אלינו בקרוב. מסתבר שבניב האוסטרי משמעות המילה היא אף פעם, אז עלינו לטייל על ההר. היליה נקעה את הרגל, ליהו נעקץ מעוד צרעה ללא עוקץ ואייל התלונן שכואב לו בפה (כנראה בגלל שהוא לעס אבנים).

אם תהיתם מה הפתרון לכל מכאוביי העולם, אז גלידה.

בזמן שכולם ליקקו להם להנאתם אני הספקתי לחזור ברכבל למעלה ולהחזיר את התיק שנשכח (כי הייתי עסוק לריב בטלפון עם חברת ההשכרה) ולהתקשר למונית שתבוא ותיקח אותנו משם מהר.

הלכנו לישון מותשים. ובלי רכב חליפי.

טיפ: תקצבו את הימים כלכלית. אנחנו חישבנו 180 יורו ליום וזה עבד לא רע. היום הזה גזל קצת יותר, אבל הורדנו את זה מתקציב הבלת"מים.

יום 10: זלצבורג והמסע לרכב החליפי (הנשרים בדרך?)

אפילו מפלים יש להם כמו… ובכן, מים

אם כן, אנחנו תקועים בבאד גוייסרן ומחכים לרכב אחר כדי שנוכל לטייל. הישועה הגיעה בעשר בבוקר. נתבשרנו שנמצא לנו רכב אחר, רק שהוא בשדה התעופה של זלצבורג, עניין של יותר משעה נסיעה.

מכיוון שגם ככה תיכננו לסוע לשם באותו היום עם כמה עצירות קצרות בדרך, פשוט לקחנו מונית לעשות איתה את כל הסיבוב. לראשונה באוסטריה, לא הייתי על תקן נהג, היה מרענן לשבת קצת בספסל האחורי, לצפות בנוף ולבדר את המשפחה. היה לי ממש כיף לאיזה חמש דקות לפחות.

ה"משעמם לי" הזה שלהם יכול לחרפן אותי. אנחנו במדינה זרה, נופים שלא תמצאו בארץ, עצרנו בעוד איזה נקיק קטן, בעוד איזה הר עם נחל ואגם ומה לא ו… "משעמם לי".  כל כך נהניתי מלא לדאוג איך מגיעים מנקודה אחת לשנייה שהחלטתי להקטין עוד את הסמכויות שלי ומעכשיו הם מחליטים מה עושים. טיפ: שחררו את ההגה ליום. תהיו מופתעים כמה זה כיף לתת למישהו אחר להוביל.

הגענו לזלצבורג, קיבלנו את הרכב החדש (משודרג, אבל עדיין ללא CD) ויצאנו לסיבוב בעיר. הילדים החליטו (ביחד! זה לא קרה מעולם!) להתחיל בארמון הלבורן, שמשתרע על פני שטח מטורף ואתם חייבים לעשות את הסיור המודרך שם. אחר כך טיילנו בעיר, קנינו מזכרות ועוד קצת גלידה כי לאבא כאב הראש מהוויכוחים שלהם מה עושים הלאה.

כבר רציתי לשלוח אותם לצוד לנו משהו, אבל הברווזים שמרו על הברבור

כשהגיעה שעת ארוחת הערב הבנתי את גודל הטעות שלי, הפציעה היומית הייתה פצעי רעב. הם לא הצליחו להסכים על מסעדה שנאכל בה. הראשונה הייתה קטנה מדי, השלישית גדולה מדי, מקדונלד'ס נפסל ע"י המניילנת, המפוארת (והיקרה) על ידי ולבסוף לא הטלתי וטו על דוכן הנקניקיות ברחוב כי כבר לא ידעתי את נפשי מרוב רעב.

לא סוף העולם, אבל בטח לא ארוחת הערב של יום שישי שהייתם מצפים לה, תירצנו הכל בחופשה וחזרנו למלון. בדרך גיליתי שגג הרכב החדש שקוף, אז כיביתי את כל האורות ברכב. הם נהנו שוב ממופע הכוכבים של שמי אוסטריה ואני משקט.

בפרק הבא (והאחרון) נלמד לאן הברווזים עפים כשהאגם קפוא ועל החזרה הביתה.